Klubmodul henter siden
Klubtræner - Niveau 1 - Gratis træneruddannelse
Tilmeldingsfrist er overskredet

Klubtræner 1 består af 1 dag + 1 weekend.

Særligt for 2023 er kurset gratis!

En dag med svømning - 16. september 2023 i Tørring (Gudenåcentret)
En weekend med cykling og løb (28.-29. oktober 2023 i Idrættens Hus i Brøndby)

Målgruppe
Denne del af uddannelsen er rettet mod alle som har afsluttet DIF Træner 1 (eller har fået merit godkendt DIF-delen) - eller som har planer om at gennemføre DIF Træner 1 i efteråret 2023 eller primo 2024.
For trænere i medlemsklubber under Triatlon Danmark

Mulighed for at opnå praktisk trænererfaring i klubregi efter Klubtræner 1 er et krav.

Kursusbeskrivelse og mål:
Deltagerne skal, med udgangspunkt i den teoretiske viden fra DIF-delen, blive i stand til at strukturere, planlægge og gennemføre et træningspas i klubregi for nybegyndere, motionister, børn og unge inden for triatlon.
Der vil være vægt på organisering af cykling i  praksis og sikkerhed samt teknik og organisering i svømning.

Kurset består af både teori og praktik.
Kursusprogram og undervisningsmateriale vil blive tilsendt ca. to uger før kurset.

Der skal medbringes racercykel til weekenden i Brøndby

Forhåndskrav: Det forventes at deltagere på uddannelsen har et godt kendskab til sporten, og som minimum har deltaget i motionsstævner. Deltagerne skal kunne håndtere en racercykel og have kendskab til formationskørsel.

- DIF 1 (eller tilsvarende merit givet via DIF).
Alternativt skal DIF 1 gennemføres snarest muligt herefter.

Pris: Kurset tilbydes i 2023 uden beregning.
Overnatning kan tilkøbes i Brøndby
Pengene gives ikke tilbage ved udeblivelse fra kurset.

Pladser:
 Maksimum: 20 pladser. Hvis kurset bliver fyldt op, vil vi prioritere at flest mulige klubber tilgodeses, frem for at enkelte klubber deltager med flere end én træner.
 Minimum: 6 tilmeldinger for at kurset gennemføres.

Kontakt:
Triatlon Danmark